søndag 1. februar 2009

HELG:)

Det er helg, og klokka er 02.00 natt til søndag. Jeg skulle jo ha sovet for lengst, men har tankespinn inni hodet mitt.

På fredag hadde jeg siste dag på skolen jeg har jobbet på - og det var veldig trist. Det første som hendte den dagen var at da jeg kom på skolen og så avisa, så var hovedoppslaget om ei jente jeg hadde i fjor. Hun sliter med spiseforstyrrelser. Da kom de første tårene.
Jeg "måtte" jobbe en time overtid, dvs ungene hadde laget overraskelses avskjedsfest for meg. Jeg ble hentet av en herlig gentleman og ført inn i klasserommet, og der satt alle 70 elevene og ropte "surprise":) De hadde bakt kaker og kjøpt den flotte blomsteroppsatsen, sjokoladehjerter, bannere og plakater. Jeg fikk mange flotte kort, dans og sang, og 1000'vis av gode klemmer. Det var stort. For noen herlige unger:) Utrolig godt å vite at så mange syns at jeg er en fin lærer - men så vondt jeg har inni meg for at jeg føler at jeg har svikta dem. Vondt var det selvfølgelig å si hade til teamet - skjønnere folk må man lete lenge etter:)
Rektor fortalte at en av elevene hadde spurt henne om hun ikke var sjef. Om det ikke var sånn at hun kunne bestemme. Da burde hun jo gjøre noe med det. Hva da? hadde rektor sagt. Du kan jo ikke bare la Laila gå, du må jo gjøre noe:)
Vet at jeg høres ut som ei sippete, selvskrytende jente - men det er akkurat sånn jeg føler meg nå.

I dag har sønnen feira 4 års dagen - kjempekoselig gymbursdag, med 7 inviterte venner, og han var storfornøyd med dagen. Han har sovet oppe i køyesenga for første gang - og var så stolt:) Bestemor Oslo er på besøk - kjempekos.
I morgen kommer resten av morslekta på feiring:)
På selve dagen hadde han dette til middagsønske: Ris og is:) Ikke storforlangende:)

På mandag er det en ny dag:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar